IMPORTANT! BLOG INFORMATIU


Bon dia famílies,


Iniciam un nou trimestre carregats d'energia i amb ganes de seguir creixent juntament pas a pas. Aleshores, aquest blog no serà més que un blog informatiu del que durem a terme (entre altres moltes coses) durant aquest trimestre.


Com molts de vosaltres ja sabeu, aquest trimestre ens endinsarem en el projecte dels Dinosaures. Abans de tot cal dir que treballar per projectes respon a la necessitat de saber i a l'interès per aprendre. No és tan important el que s'aprèn (producte) com el camí que es fa (procés): fer-se preguntes, tenir curiositat, discriminar entre allò que sé i allò que m'agradaria aprendre, buscar informació de manera autònoma o amb l'ajut dels adults (pare, mare, mestres...), sintetitzar-la i comunicar-la, relacionar-la amb altres aprenentatges o amb vivències anteriors. El procés del projecte també afavoreix la implicació de la família i altres persones externes al grup classe. Un projecte neix dels interrogants que es plantegen els mateixos infants i a partir d'aquí es concreta la situació que cal resoldre.



Com es treballa per projectes?
  1. Escollim un tema → Els Dinosaures
  2. Explorem les idees que tenen els infants.
  3. Concretem què volem descobrir. Al llarg del projecte van sorgint contínuament nous temes per descobrir.
  4. Planifiquem què volem fer: recerca d'informació, experiments, consultar experts... per resoldre els reptes plantejats.
  5. Recollim els continguts apresos. La nostra carpeta del projecte
  6. Es reflexiona contínuament sobre el "què hem après" i "com ho hem après".
  7. Clausurem el projecte. 


El paper de les famílies

Puntualment vos demanaré col·laboració per poder investigar algunes de les coses que els vostres fills i les vostres filles vulguin descobrir. Alhora també si vosaltres voleu compartir alguna cosa que nosaltres no ens hàgem plantejat ben rebuda serà; ja sigui algun joc,algun conte, algun dinosaure, etc.





Per altra banda, també durem a terme a l'aula la SORPRESA. Aquesta activitat consistirà a portar dins aquesta bossa (imatge) alguna cosa de casa que els vostres fills o filles vulguin portar ja sigui una joguina, una imatge o algun objecte que a ells els hi faci il·lusió poder ensenyar i explicar als seus companys de l'aula. A l'aula tendrem el calendari per dies i vos aniré avisant de qui li toca i quin dia.




Moltes gràcies per la vostra col·laboració!



----------------------



Buenos días familias,


Iniciamos un nuevo trimestre cargados de energía y con ganas de seguir creciendo juntamente paso a paso. Entonces, este blog no será más que un blog informativo del que llevaremos a cabo (entre otros muchas cosas) durante este trimestre.


Cómo muchos de vosotros ya sabeis, este trimestre nos adentraremos en el proyecto de los Dinosaurios. Antes de todo hay que decir que trabajar por proyectos responde a la necesidad de saber y en el interés para aprender. No es tan importante el que se aprende (producto) como el camino que se hace (proceso): hacerse preguntas, tener curiosidad, discriminar entre aquello que sé y aquello que me gustaría aprender, buscar información de manera autónoma o con la ayuda de los adultos (padre, madre, maestras...), sintetizarla y comunicarla, relacionarla con otros aprendizajes o con vivencias anteriores. El proceso del proyecto también favorece la implicación de la familia y otras personas externas al grupo clase. Un proyecto nace de los interrogantes que se plantean los mismos niños/as y a partir de aquí se concreta la situación que hay que resolver.


Cómo se trabaja por proyectos?
  1. Escogemos un tema → Los Dinosaurios
  2. Exploramos las ideas que tienen los niños.
  3. Concretamos qué queremos descubrir. A lo largo del proyecto van surgiendo continuamente nuevos temas para descubrir.
  4. Planificamos qué queremos hacer: investigación de información, experimentos, consultar expertos... para resolver los retos planteados.
  5. Recogemos los contenidos aprendidos. Nuestra carpeta del proyecto
  6. Se reflexiona continuamente sobre el "qué hemos aprendido" y "como lo hemos aprendido".
  7. Clausuramos el proyecto.


El papel de las familias

Puntualmente os pediré colaboración para poder investigar algunas de las cosas que vuestros hijos y vuestras hijas quieran descubrir. A la vez, también si vosotros queréis compartir algo que nosotros no nos hayamos planteado bien recibida será; ya sea algún juego, algún dinosaurio, etc.



Por otro lado, también llevaremos a cabo en el aula la SORPRESA. Esta actividad consistirá a llevar dentro de esta bolsa (imagen) algo de casa que vuestros hijos o hijas quieran llevar ya sea un juguete, una imagen o algún objeto que a ellos se los haga ilusión poder enseñar y explicar a sus compañeros del aula. En el aula tendremos el calendario por días y os iré avisando de quién le toca y qué día.


 

Muchas gracias por vuestra colaboración!

Comentaris

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars